fredag 11. mai 2012

Straks 17. mai

6 dager igjen til 17. mai, og dirigenten er nervøs. Trolig er det sånn det skal være...
Vil folk syntes korpset marsjere bra? Vil det låte bra?
Vi hadde nest siste øvelse på onsdag, og jeg føler vel at det er en del som må på plass denne siste uken og i løpet av siste øvelse den 16. mai før jeg kan stå og være stolt og selvsikker foran korpset den 17.
Men, jeg vet at korpset er best når det gjelder, og 17. mai "gjelder det som det aldri før har gjalla" (honnør til den som kan si hvor det sistatet er hentet fra).

Vi har kanskje en av de mes tradisjonelle marsjrekkene i området:
I'm On My Way
Gammel Jegermarsj
Riff Interlude
Maple Leaf Rag March
Glade Musikanter
Over There
Coast Guards
Norge i rødt, hvitt og blått

I tillegg til nasjonalsanger og Holmenkollmarsj for stående spilling.
Etter at jeg begynte som dirigent for 5 år siden, har jeg klart å ta ut 4 marsjer, og lagt til 3 (I'm On My Way, Glade Musikanter og Over There) og jeg jobber for å få mer fornøyelse til neste år da korpset har 95-års jubileum neste år. Da må vi fornye litt...
Jeg får bare begynne rett over sommerferien og banke inn en marsj i ny og ne...
Arkivet bugner over av marsjer som passer i gaten eller på konserter, og jeg håper å få vist frem noen gamle "klassikere" i løpet av korpsets jubileumssesong.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar